سابلیمینال یا امواج ذهنی به محرک هایی گفته می شود که پائین تر از آستانه مطلق فردی برای ادراک آگاهانه باشد. این پدیده در سال 97 مطرح شد و در سال 1957 بسیاری از آگهی سازان و چیره دستان در وادی تبلیغات از این امواج برای تحریک بالقوه خریداران استفاده کردند به طوری که فروش شرکت های پاپ کورن و کوکاکولا به ترتیب 57.8% و .1% افزایش یافت. این تبلیغات پیامی را به صورت ناآگاهانه به ذهن مخاطب القا می کردند به طوری که بیننده متوجه آن نمی شد ولی ضمیر ناخودآگاه آنرا دریافت می کرد. برای مثال تبلیغ شرکت پاپ .